Kryteria oceniania.



Wasza praca oceniana będzie z dwóch przedmiotów:
J.POLSKI

Co i jak będzie oceniane:
PUNKTY
1
2
3
4
Wartość merytoryczna
Notatki zbyt krótkie dostarczające zbyt mało wiedzy.
Notatki zbyt długie, nieprzemyślane, zawierające zbędne szczegóły.
Prawidłowa budowa notatki zawierającej właściwie wyselekcjonowaną wiedzę.
Prawidłowa budowa notatki zawierającej właściwie wyselekcjonowaną i odpowiednio pogrupowaną wiedzę,
Gramatyka, ortografia i interpunkcja tekstów pisanych
Praca zawiera liczne błędy różnego typu.
Praca poprawna gramatycznie z ze sporadycznie występującymi błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi
Praca poprawna gramatycznie i ortograficznie, ale występują w niej sporadyczne błędy interpunkcyjne.
Praca bezbłędna
Płynność, poprawność językowa i opanowanie pamięciowe.
Uczeń czyta tekst ze slajdów, jąka się, popełnia błędy językowe.
Uczeń płynnie czyta tekst ze slajdów, nie  popełnia błędów językowych.
Uczeń częściowo płynnie czyta a częściowo opowiada o danej postaci, nie popełnia żadnych błędów językowych i dodaje informacje nie zapisane na slajdach.
Uczeń z pamięci referuje biografię noblisty, wiedza jego wykracza poza to co widać na slajdach.
Kolorystyka slajdów, czytelność zapisu, ilość tekstu i dobór zdjęć
Poszczególne części pracy nie współgrają ze sobą, brak zdjęć, zbyt duża ilość tekstu lub zbyt mała, nieczytelna czcionka, właściwy dobór kolorów.
Praca zharmonizowana pod względem graficznym, ale brak zdjęć, zbyt duża ilość tekstu lub zbyt mała, nieczytelna  czcionka
Praca zharmonizowana pod względem graficznym,  są zdjęcia, tekst jest właściwie rozmieszczony i czytelny
Praca wyróżnia się pod względem graficznym oryginalnymi pomysłami. Zawiera zdjęcia, tekst jest właściwie rozmieszczony i czytelny
Punktacja:

  • dodatkowe punkty (2 lub 1) jeśli uczeń  samodzielnie recytuje wybrany fragment utworu noblisty (bez względu na to czy nagrał ten fragment i odtwarza czy recytuje na żywo)
18 pkt – celujący
17 – 16 – bdb
14 – 12 – db
11 – 8 – dost.
7 – 4 dop.
       poniżej 4 – ndst
.
INFORMATYKA 

Co i jak będzie oceniane:
PUNKTY
0
1
2
3
Praca z plikami graficznymi.
Praca nie zawiera żadnych zdjęć i obrazów lub źle dobrane zdjęcia
(zła tematyka, zła rozdzielczość, rozmiar obrazu)
Zawiera zdjęcia i obrazy skopiowane ze stron WWW,
 ale nie zawiera informacji o tym skąd zostały pobrane lub sporadycznie zdarzają się wady zdjęć.
Zawiera prawidłowe zdjęcia i obrazy skopiowane ze stron WWW i zawiera informację o tym skąd zostały pobrane
Zawiera prawidłowe zdjęcia i obrazy samodzielnie wykonane ( fotografie lub zeskanowane własnoręcznie wykonane rysunki)

Wykorzystanie w pracy edytora tekstowego.
Uczeń nie ma plików pomocniczych, w których  zamieszcza podstawowe teksty, nie wstawia tabel.
Uczeń ma pliki pomocnicze, w których  zamieszcza podstawowe teksty, ale
nie wstawia tabel.
Uczeń ma pliki pomocnicze, w których  zamieszcza podstawowe teksty i wstawia tabele.
Uczeń ma pliki pomocnicze, w których  zamieszcza podstawowe teksty, wstawia i formatuje tabele.
Hiperłącza
Nie ma żadnych hiperłączy
Są to tylko połączenia ze stronami WWW.
Są to połączenia ze stronami WWW i połączenia wewnątrz-plikowe.
Są to zawsze prawidłowo działające i ciekawie wykonane połączenia ze stronami WWW i połączenia wewnątrz-plikowe.
Pliki dźwiękowe
Praca nie zawiera plików dźwiękowych
Praca zawiera pliki dźwiękowe, ale występują problemy z ich odtwarzaniem
Praca zawiera pliki dźwiękowe i nie ma  problemów z ich odtwarzaniem, ale są to nagrania aktorskie
Praca zawiera pliki dźwiękowe i nie ma  problemów z ich odtwarzaniem, i są to nagrania autorskie uczniów
Gramatyka, ortografia i interpunkcja tekstów pisanych
Praca zawiera liczne błędy różnego typu.
Praca poprawna gramatycznie z ze sporadycznie występującymi błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi
Praca poprawna gramatycznie i ortograficznie, ale występują w niej sporadyczne błędy interpunkcyjne.
Praca bezbłędna
Animacje na slajdach
Brak animacji
Niektóre slajdy są animowane a inne nie lub animacja niepotrzebnie przedłuża prezentację.
Prawidłowo wykonana animacja
Prawidłowo wykonana animacja
- ciekawe, samodzielnie sformatowane efekty animacji niestandardowej
Punktacja:
  • dodatkowe punkty (2 lub 1) jeśli uczeń ustawi czas przejścia slajdów i dopasuje je do długości omówienia każdego z nich, użyte pliki graficzne będą wymagały obróbki ( uczeń przedstawi obie wersje pliku – przed i po obróbce graficznej)
20 pkt – celujący
19 – 17 – bdb
16 – 14 – db
13 –11 – dost.
10 – 8 dop.
        poniżej 8 – ndst